• Hyppää pääsisältöön
  • Hyppää ensisijaiseen sivupalkkiin
  • Hyppää alatunnisteeseen

Netgain

Kokonaisvaltaista markkinointia

  • Etusivu
  • Tosimarkkinointi
  • Toimintamme
  • Palvelumme
  • Takuu
  • Ota yhteyttä

Jäsenkokemuksilla ja niiden johtamisella yhä merkittävämpi vaikutus järjestöjen kykyyn vastata toimintaympäristössä ja asenteissa tapahtuviin muutoksiin

29.7.2019 by netgain

Jäsenkokemus ratkaisee sen, haluaako jäsen olla jatkossakin mukana vai eikö jäsenyydestä saatava arvo ole riittävä jäsenyyden jatkumiseen.

Tämän kehittämisessä tarjoamme asiantuntemustamme ja kokemustamme

Näin kehität jäsenkokemusjohtamisen organisaatiosi vetovoimaisuutta ja jäsenten sitoutumista vahvistavaksi ja vaikuttavaa jäsenkokemusta luovaksi.

Jäsenkokemusjohtamisen avulla organisaatio pystyy yhä paremmin ymmärtämään jäsenistön ja potentiaalisten jäsenten odotukset , tunnistamaan totuuden hetket jäsenpoluilla sekä löytämään ja hyödyntämään merkittävät kuuntelupisteet jäsenymmärtämyksen lisäämiseksi saaden aikaan vetovoimaisesti ja sitouttavasti erottuvaa etua.

Tällöin jäsenille muodostuu saumaton, vaikuttava jäsenkokemus, jossa organisaation eri toiminnot, tasot, organisatoriset vastuut toimivat yhteen ja jäsenelle syntyy  tunne, että organisaatio välittää, arvostaa ja keskittyy aidosti jäseneen ja hänen odotuksiinsa ja toiveisiinsa.

Myös henkilöstön ja vapaaehtoistyöntekijöiden kokemukset ovat ratkaisevia vaikuttavan ja innostavan jäsenkokemuksen syntymisessä. Siksi jäsenkokemusjohtaminen sisältää paitsi jäsenten niin myös henkilöstön ja vapaaehtoistyöntekijöiden sitoutumisen, kiinnostuksen ja innostuksen vahvistamisen.

Onnistunut jäsenkokemusjohtaminen

  • innostaa uusia jäseniä
  • sitouttaa olemassaolevia jäseniä
  • lisää suosittelijoiden määrää
  • sujuvoittaa toimintoja ja vapauttaa resursseja muihin toimintoihin
    • vähentää työn ja käsiteltävien puhelujen määrää
    • vähentää prosesseihin käytettävää aikaa
    • vähentää valituksia
  • motivoi ja sitouttaa henkilöstöä ja vapaaehtoistyöntekijöitä
  • saa aikaa innovoivan ympäristön, jossa uudet ajatukset ja ideat saavat voimaa
  • helpottaa myös siirtymistä organisaation epämukavuusalueille, jotka edistävät uuden syntymistä

Miten jäsenkokemusta ja sen johtamista voi kehittää?

Yhä merkittävämpää on tunnistaa erilaisuus jäsenistön rakenteessa ja odotuksissa ts. mitä erilaisia jäsenryhmiä on, joilla saattaa olla toisistaan merkittävästikin eroavia odotuksia jäsenkokemuksilleen.

Tässä työkaluja järjestöille löytyy. Tunnistettujen kohtaamispisteiden hallinnan avulla järjestöt sitten pystyvätkin yhä paremmin mukautumaan jäsenistönsä odotuksiin ja vieläpä ylittämään näitä.

Tunteet ovat yhä merkittävämmässä asemassa kokemusten muodostumisessa. On tutkittu, että vähintään 50% kokemuksista muodostavat tunteet. Myös niitä voidaan suunnitella ja seurata. Monesti ihminen ei aina itsekään osaa konkretisoida, mistä tyytymättömyys johtuu, mutta tunteita tutkittaessa myös ihmiselle itselleenkin tiedostamattomana olevat tekijät löytyvät ja konkretisoituvat.

Tämä vaatii järjestöltä selkeän asiakaskokemustavoitteen ja strategian sen toteutumiseksi. 

Kehitys ei tapahdu nopeasti eikä yhtäkkiä, mutta pienistä paloista koostuu vähitellen jäsenkokemuslähtöinen tapa toimia ja vahvistaa niiden tyytyväisten jäsenten määrää, joiden odotuksiin vastataan ja jotka silloin tällöin jopa ylitetään. 
Tässä me voimme olla avuksi järjestöllenne räätälöidyllä toteutuksella

1. Perehdytysvalmennus (½-1 pv)

Aluksi toteutamme valituille henkilöille puoli- tai kokopäiväisen perehdytysvalmennuksen, jossa käymme lävitse avainasiat jäsenkokemuksen johtamisesta räätälöitynä oman organisaationne mukaan. Tämä antaa jo hyvän perusnäkemyksen jäsenkokemuksen merkityksestä, kehittämiskeinoista ja työkaluista sekä sen organisaatiolle tuomista eduista. Sen jälkeen organisaationne voi ratkaista, haluatteko syventää aiheen käsittelyä ja käytännön toteutusta edelleen. 

Perehdytyksessä osallistujille syntyy kokonaiskäsitys siitä,

  • mitä on jäsenkokemusjohtaminen
  • mitä se tarkoittaa järjestölle
  • mitä etuja siitä syntyy
  • mistä syntyy vaikuttava jäsenkokemus
  • millä työkaluilla jäsenkokemusta voidaan arvioida ja sen kehitystä seurata
  • miten tunnistaa kokemuksen syntymisessä avainkohtaamispisteet
  • miten analysoida ja suunnitella saumattomia jäsenkokemuksia
  • mikä on henkilöstökokemuksen merkitys jäsenkokemuksen syntymiseen.
  • miten saada jäsenkokemuslähtöisen toiminnan ajatusmalli koko organisaatioon ​

Miksi Netgain?

Olemme toteuttaneet jäsenkokemusjohtamisvalmennusta jo monille kymmenille liitoille ja yhdistyksille avoimina valmennuksina. Osa osallistuneista järjestöstä on jatkanut yhteistyötä kanssamme räätälöityinä valmennuksina, workshopeina ja kehitysyhteistyönä.

Projektin vetäjänä toimii Marketta Rusi-Karlsson, toimitusjohtaja, Netgain Oy

Vahvuutenamme pidämme paitsi asiantuntijuuttamme, kokemustamme ja sujuvaa yhteistyökykyämme, myös järjestöjen toimintatapojen, organisaatioiden ja jäsenkunnan rakentumisen tuntemisen. Myös järjestöjen haasteet ovat tulleet yhä tutummiksi. Näin ratkaisujen etsiminen ja yhdessä kehittäminen on ollut tuloksellista ja yhteistyökumppaneitamme tyydyttävää.

Jos kiinnostuksenne yhteistyöhön heräsi, voitte ottaa yhteyttä puhelimitse p. 0400 404885, sähköpostitse: marketta.rusi-karlsson@netgain.fi tai lähettämällä oheinen yhteydenpyyntölomake, niin otamme teihin yhteyttä mahdollisimman pian.

Kategoriassa: Ajankohtaista

Ensisijainen sivupalkki

Viimeisimmät artikkelit

  • Asiakkaiden kokemukset yhä merkittävämpiä kilpailuaseman vahvistajina. Näin saat organisaatiosi erottumaan markkinoilla.
  • Menestyvän kunnan kivijalaksi kuntalaisten ja asiakkaiden kokemukset
  • Jäsenkokemuksilla ja niiden johtamisella yhä merkittävämpi vaikutus järjestöjen kykyyn vastata toimintaympäristössä ja asenteissa tapahtuviin muutoksiin

Viimeisimmät kommentit

    Arkistot

    • heinäkuu 2019

    Kategoriat

    • Ajankohtaista

    Meta

    • Kirjaudu sisään
    • Sisältösyöte
    • Kommenttisyöte
    • WordPress.org

    Footer

    Näin otat meihin yhteyttä

    Toimitusjohtaja
    Marketta Rusi-Karlsson, KTM, MBA, BPS
    + 358 40 040 4885
    info(at)netgain.fi

    Netgain Oy
    Mäkirinne 2
    01390 VANTAA

     

    Blogi

    Lisää blogista

    Ajankohtaista

    Asiakkaiden kokemukset yhä merkittävämpiä kilpailuaseman vahvistajina. Näin saat organisaatiosi erottumaan markkinoilla.

    29.7.2019

    Kehitä asiakaskokemuksesta yrityksellesi pysyvästi vetovoimainen ja asiakkaita sitouttava erottuvuustekijä ja kilpailuetu. Onnistumisessa avain on … Lue lisää tietoaAsiakkaiden kokemukset yhä merkittävämpiä kilpailuaseman vahvistajina. Näin saat organisaatiosi erottumaan markkinoilla.

    Menestyvän kunnan kivijalaksi kuntalaisten ja asiakkaiden kokemukset

    29.7.2019

    Miten saada aikaan kokemuksia, jotka lisäävät tyytyväisyyttä ja sitoutumista sekä edistävät samalla kunnan resurssien suuntaamista yhä … Lue lisää tietoaMenestyvän kunnan kivijalaksi kuntalaisten ja asiakkaiden kokemukset

    Jäsenkokemuksilla ja niiden johtamisella yhä merkittävämpi vaikutus järjestöjen kykyyn vastata toimintaympäristössä ja asenteissa tapahtuviin muutoksiin

    29.7.2019

    Jäsenkokemus ratkaisee sen, haluaako jäsen olla jatkossakin mukana vai eikö jäsenyydestä saatava arvo ole riittävä jäsenyyden jatkumiseen. Tämän … Lue lisää tietoaJäsenkokemuksilla ja niiden johtamisella yhä merkittävämpi vaikutus järjestöjen kykyyn vastata toimintaympäristössä ja asenteissa tapahtuviin muutoksiin

    Kaikki ajankohtaiset

      Haluan lisätietojaHaluan yhteydenottoa

      Copyright © 2021 · Infinity Pro on Genesis Framework · WordPress · Kirjaudu sisään